Städat och ridit två hästar.

Idag fick jag som uppgift att städa omklädningsrummen och dem tre toaletterna där vid, så det var bara att göra. Det va hur skitit som helst men nu är det rent och fint efter två-tre timmars städning utav två personer.
När vi var klara med det så bjöd dem på korv och dricka till det ute i solen. Snacka om fint väder det var idag. Efter att vi hade ätit så var det dags att ta in Buster föratt rida.
Jag red ut med Vita, Sofia och Katta som har kommit hem över lovet nu från linköping. Vi red den vanliga över under och galopperade en hel del och hästarna var väldigt pigga. När vi hade kommit tillbaka och hade plockat iordning allt efter Buster så frågade Lena mig om jag hade lust att rida Cinnamon, Marias em siver häst och det kan man ju inte tacka nej till så jag red ut på henne ensam samma runda som med Buster men jag tog det lite lugnare eftersom jag bara har ridit storhäst en gång innan och det var Sulan, en nordsvensk och hon skulle gå lite lugnare för hon var inte riktigt igång, men lite svettig blev hon allt.
Maria och Cinnamon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0