Dagens ridpass!

Idag red jag på ridbanan och jobbade med att få ihop honom så att han galopperar med uppåt än bara framåt, det gick väldigt. Efter en stund så tog mamma fram tre galopp bommar som jag låg och rullade över, men det var så kul eftersom han spetsade öronen framåt så fort jag red mot bommarna. Men jag hade också problem med att han var rädd för allting utanför ridbanan så jag fick kämpa ordentligt med att ha honom på spåret och ena stunden gick det bra men andra så var han liv rädd, det som är lite konstigt är att dit inte finns något där som han kan vara rädd för. Tok ponnyn. I slutet gjorde jag också några byten så att jag visste att det sitter kvar. Men idag var han väldigt mjuk och fin i sidorna så jag behövde inte jobba så mycket med att få honom att gå i nåågon vättig form utan det satt redan där från början. Idag var det riktigt kul att rida för allt satt på sin plats och jag kunde mest sitta där och lägga på massor med ben och försöka ha honom på spåret!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0