Dressyr lektion, check!

Idag var det dressyr lektion för lena istället för maria men det gick lika bra för det. Först så red jag fram i ridhuset med alla andra människor så det var lite rörigt men sen så gick vi ut till ridbanan när lena kom. Framridningen gick väl inte hundra men jag kämpade bara med att få honom mjuk i sidorna och sen några skänkelvikningar.


När lektinen började så fick jag en helt annan häst, och han var mjuk och fin men gick och ryckte upp huvudet lite hela tiden när det blev jobbigt men då var det bara att böja honom och sparka på, vi jobbade mycket med avsaktningar att han skulle vara i samma form "innan över och efter". Jag skulle inte sakta av genom att dra i tyglarna utan att använda röven och rösten och då gick det mycket bättre. Sen hoppade lena upp för hon tyckte det såg svårt ut och hon red med lite längre tyglar och tyckte att det var lättare så sen fick jag pröva det, och det var mycket lättare.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0