Dag 2 – Min första egna häst

Min första egna häst var en jätte söt c-ponny (1,37 i mankhöjd) sto som hette Hassel med mycket egen vilja. Henne köpte vi 19 januari 2007 men när jag hade haft henne i ungefär två månader så märkte vi att hon började vägra väldigt mycke och att de liksom inte va som de skulle så vi åkte in med henne till kliniken och där såg dom att hon hade kotledsinfalamtion på ena fram och knäledsinflamation på båda fram och efter att vi uppteckte detta så blev hon aldrig riktigt bra igen men det var en sommar, inte första sommaren utan andra så skulle vi sätta igång henne väldigt lungt och sen pröve tävla henne i ld och lc lite så skulle vi se om hon höll för de, men det va bara det att dagen innan jag skulle tävla henne på över ett år så bröt jag lårbenet och kunde alltså inter tävla. eller rida förren efter sommaren men som tur va så kunde matilda, min kusin rida henne och så hela sommaren eftersom vi har samma land ställe och sen så fick hon vara med på en kombi tävling på öland med henne som va i både lc dressyr och lc hoppning för att bara se om hon höll. Men när vi kom tillbaka hit upp till stockholm igen och åkte in och skulle kolla om hon hade hållt men det hade hon inte så det slutade med att vi fick ta bort henne :´( jag har aldrig varit så ledsen som då tror jag. Jag var helt borta och förstog nog inte riktigt vad som skulle hända förren dagen, kvällen innan den värsta dagen i mitt liv. MITT <3 19/1-07-17/9-09



den här bilden tog jag på den platsen där hon avlivades samma dag, de var han som häll i henne när hon avlivades som planterade en blomma där...



här äter hon hennes hej då tårta som hon fick dagen innan



världens finaste ängel


Kommentarer
Postat av: Jeffa

Nej vad hemskt, stackars dig! :,(

2011-01-11 @ 15:51:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0