Stallet!!!!

Idag så fick jag ju äntligen följa med mamma till stallet, det var efterlängtat efter 2 veckor inlåst i ett hus utan att ens få träffa någon utom på nyår såklart då men annars så har jag ju bara suttit här hemma. Det var väldigt trevligt att komma till stallet och så fort jag gick in i sadel kammaren så kommer anna fram och ger mig värsta kramen och säger att hon har saknat mig och att de har varit väldigt tomt utan mig i stallet... även leo som har stallet sa till mig att han hade saknat mig för att nu hade han inte haft någon att käfta emot som han alltid gör mot mig :) men direkt när jag kommer hem så sätter jag mig i fotöljen och somnar medan mamma bara hann steka några pannkakor till mig som kvällsmat och sen kollade vi på lite sadlar på internet eftersom vi hade en kiropraktor på buster idag som sa att hans sadel satt så trångt runt manken så att han inte hade kunnat bygga några muskler där och när han bara drog med fingrarna längs ryggraden så bara sänkte sig buster typ 5-10cm, stackarn som har haft så ont, så nu äre bara att leta ny sadel men vi hade tänkt att åka bort till mustang som jag vet att många använder och så får vi kolla ut en ny alloround sadel mot hopp hade jag tänkt och inte ha någon dressyrsadel alls kanske men vi får se om jag kan övertala mamma om att köpa en sån också och sen så la jag mig i soffan igen och somnade och sov väl tills klockan va halv 11.

men nu ska jag ta och sova igen.




bild från ninni ridlägret i sommras, tagen från http://carlssonpataket.blogg.se 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0