Cinnamon :(

Kommer ni ihåg att jag red en häst innan som hette cinnamon, den hästen var med om en olycka igår och bröt nacken och dog direkt.

såhär skrev Maria på sin facebook igår:

Hej.jag vill att ni ska få rätt information om det som hände cinnamon idag.hon var jätte fin och felfri o låg på tiden fram till tredje sista hindret som var en helt vanlig stock med djuplandning, en sån vi har hoppat flera gånger förr. I b...acken innan hade hon massor av energi kvar så hon fick springa på.sedan tog jag tillbaka inför hindret men när jag räknade ner sprången från 1,2,3 så hoppade hon av redan vid 2. Hon hade uppfattat ett hinder ut mot fältet bakom och trodde antagligen att hon skulle landa på plan mark.hon litade så mycket på mig att hon helhjärtat vågade kasta sig över hindret i ren glädje. Men vi kom då för långt och för fort ut och då gick det inte att landa på den plana marken så vi voltade. Hon bröt nacken direkt så hon fick inte lida ens en sekund. Hon gjorde det hon älskade mest i hela världen. Hon har gett mig så mycket rutin. Det är den bästa läromästaren och terränghästen man kan ha. Vi har tillsammans tagit jsm brons, yrsm silver, NM brons för seniorer, yrEM brons i lag, vunnit CCI** i Tjeckien. Vi har aldrig haft ett enda stopp i terrängen och då har vi alltså 17 st felfria tvåstjärniga och en felfri trestjärnig. Jag älskar henne och kommer att sakna henne fruktansvärt mycket. Hon gjorde det hon älskade mest av allt i hela världen!




så himla hemskt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0