hemma från stallet nu!

kom hem från stallet nyss och har varit där sen 12 tiden idag eftersom vi hade både lunchen och intaget idag. så när vi kom dit så lunchade vi i hagarna. sen så fixase vi all mockning och hö och vatten och lite så sen fikade vi medan Saga fixade klart allt med Doris. Efter det så tog vi in Buster och fixade hans man, svans och pannlugg och tunnade ur och klippte och lite så. Sen så red jag ut med Elisabeth och Saga i ungefär en timme. Men när vi var längstbort och skulle vända och galoppera tillbaka så stack buster och jag hängde som en galning i tyglarna men sålart lättade ibland för att få stopp men då så fick jag svänga in mot stjärnborg för då va det inte hemmåt längre och då kunde han stanna men sen så var ju hästarna väldigt uppsträssade och taktade nästan hela vägen hem. När vi sen kommer tillbaka till stallet så hade mamma smörjt alla saker till nästa helg för då är det tävling som står på schemat igen och då är det både lördag och söndag så då var det skönt att få allting smörjt redan idag så att det är klart. Sen så tog jag ju av alla leriga saker och gav dom till mamma så hon fick lite mer att göra medan jag shamponerade Buster. Man får passa på i det fina vädret. Sen så tog vi in dom två hästarna som skulle in från hagen och sen åkte vi hem. Man kan kalla detta för en hästig dag men det är kul.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0