ojoj ingen bra uppdatering!

Har inte haft någon tid alls. Igår så var det dressyrträning som stog på schemat och det gick riktigt bra, jag prövade att rida på ett tredelat bett istället för på ett rakt för att det skulle vara lite obehagligt i munnen på honom hela tiden så att han inte skulle ta ut tungan och jag har ingen aning om hur bra det funkade eller inte eftersom jag är så van vid att han tar ut och in tungan hela tiden så att jag knappt märker det. Sen så hade jag ju skola som vanligt och lite läxor igår också.

Igår hände en väldigt tragisk händelse i stallet. Det började med att Felicia skulle gå och hjälpa till ta in hästarna och hon skulle ta Midde, en treåring. När hon tar tag i honom så drog han grimskaftet hur händerna på henne men hon håller fortfarande i slutet och då vände han rumpan mot henne och sparkade henne rakt i ansiktet och hon krossade hela käken. Såklart så ringde dem som var i stallet då till ambulansen men när den kom fram efteratt kört fel och lite så så konstaterade dem att det skulle ta för lång tid att ta ambulansen så att dem kallade dit en ambulanshelikopter eftersom hon bara gallskrek och hade så himla ont. När dem sen tillslut kom in till sjukhuset så hade läkaren sagt att alla hennes framtänder var antingen avbryta eller lösa. Hon hade också sytt på läppen och käken eftersom läppen var helt spräckt.

stackaren!



snyggaste Felicia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0