svar på frågestunden!

Eftersom det knappt inte är några som skriver några frågor så kan jag ju svara på dom tre jag har fått och sen så svslutas den nu.

1: Anonym:
     Funderar du på att köpa en stor häst snart?

Svar:
Nej det hade jag inte tänkt, eftersom Buster är så kraftig så räknar jag med att kunna ha honom ett bra tag till.

2: Anonym:
Är du glad att du köpte Buster

Svar:
Jaa jag skulle absolut inte kunna tänka mig någon bättre ponny i det läge som jag var i då. Eftersom jag precis hade avlivat en häst som hade varit halt i 1 och ett halft år och sen köpt en ny som hade kolik som vi fick lämna tillbaka efter 2 v så var han perfekt.

3: Anonym:
min ponny lägger också tungan utanför i mungipan hela tiden från man tränsat och under ridningen fast på höger sida. Vilka bett/nosgrimmor har du provat på din ponny? och vet ni varför han gör det?min ponny har det som "skönhetsfel" bara enligt tandläkare och så. Men det är så tråkigt att få avdrag i dressyren över nått man inte kan påverka liksom "/

Svar: Jag har väl prövat det mesta och lite har funkat och lite inte alls. Först så köpte vi ett rakt bett för att det kanske skulle varit skönare i munnen om det var något som gjorde ont men det funkade inte. Sen så köpte vi en  remontnosgrimma för att pröva och ha som dressyr träns men ikke sa nikke det ville inte heller så då köpte vi ett tungfelsbett och det är väl det som har funkat bäst och då har han haft tungan rätt i mun men det får man tuvärr inte tävla med samtidigt då så köpte vi en aachennosgrimma men det gjorde ingen skillnad det heller. sen så har vi prövat att ha ett äppelbett för att han skulle vilja suga på det och ja det gick väl bättre men det var inget som gick sådär kanon. Sen så har vi prövat med att ha gummiringar men det funkade inte heller och nu håller vi på och provar med ett vanligt tredelat bett för att han ska ha något som rör sig i munnen så att han vill ta in tungan och jaa det funkar väl helt ok. Men eftersom han är en hopponny och han störs inte av det i hoppningen så har vi inte prövat så himla mycket och jag tror att det finns mycket kvar att göra men det roliga är att när han går i helt rätt form så tar han in den men inte annars. Nej jag har ingen aning varför han gör det men vissa säger att han gör det för att han har blivit dragen i tungan när han var hos tandläkaren på irland men jag har ingen aning om det är sant eller inte.

såhär ser tungfelsbettet ut som vi har


HOPPAS ATT NI BLEV NÖJDA MED ERA SVAR!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0