Dagens ridpass!

Idag när jag kom till stallet så fick jag reda på att Buster har stått inne hela dagen för att han skulle skos vid 11 och sen var det ingen som släppte ut honom. Så jag fick börja med att skritta fram i ca 20 min och ta det lungt i början men sen så kom maria för jag skulkle rida dressyrlektion, så då gick vi bort till sommar hagen och red på gräset istället för på banan så slapp vi all damm och alla andra 7 stycken som red där. Lektionen gick iaf grymt. I början så jobbade vi med att bara få honom i bra form och det gick nästan på direkten och så fick jag bara rida en vanlig lektion med lite skänkelvikningar och i slutet så jobbade vi med byten men då var han så trött så att han knappt inte orkade men vi slutade när han hade gjort ett klockrent i båda varven. Han kan byta på varannat och två på rad i varje men det jag har gjort fel då är att jag har gjort väldigt hastiga rörelser och slängt mig över till andra sidan men nu vet jag hur jag ska göra för att göra rätt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0