Hoppträning x2

Idag var det hoppträning på schemat.

Jag började med Buster och allt gick jätte bra och dagens idé med träningen var att jag behövde rida en 1,25 bana och det gick hur awesome som helst så nu är jag super taggad till på lördag för då är det globenkval, det ska bli sjukt kul och jag är glad bara jag kommer runt och jag kommer att möta några av sveriges absolut bäst d-ponnyer!

Häst nr 2 var Allan, en häst som maria har till försäljning. Han är ca 175 stor så han är verkligen mega. Men det gick bra utom att jag kom lite i bakvikt över hindrena för han hade en stor och konstig språngkurva men han var snäll och hoppade. Maria var lite väl galen idag tyckte jag men jag ba körde! hon höjde nämligen upp till 1,45 och jag hade aldrig suttit på hästen innan och den hade tappat en bak sko också men snacka om cool häst, den var jätte trevlig på marken också men jag tyckte den var lite för klumpig men det är kul att pröva många olika typer av häst!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0