Hoppträning nr:1

Idag var det hoppträning på schemat. Vi började med att rida över travbommar, det var väldigt konstigt tyckte han och ville helst hoppa över allt, men i slutet fick vi till det även om han travade ganska spänt så förstog han vad han skulle göra. Sen hoppade vi lite på volt och då i vänster varv fick jag honom inte riktigt runt innerskänkeln. Även det blev bättre efter några varv. Efter det travhoppade vi lite och det gick bra i början men sen blev han lite het när det blev högre så att det blev några galoppsprång innan bommen. Sen red vi några linjer med både korta och långa anridningar, då va han jätte fin och hoppade på. Efter det provade vi trekombination, jag fick dock trava in för det var kort avstånd inne i kombinationen (det var c-ponnysar med på samma lektion) det flöt på som ingenting, det var även ett hinder efter dit det var fyra galoppsprång. I slutet hoppade vi bana (halva första hindret kom inte med på filmen) som jag red på 1,10 och det gjorde vi galat, kom lite nära på något hinder men det var inte alls farligt. 
 
En helt klart godkänd första hoppträning! :D
 
 

Kommentarer
Postat av: Hanna

du hade inte tänkt att vara lite lugnare med överlivet kanske? Påfrestande för hästen att ha en ryttare som inte sitter still, speciellt på en ung häst!

Svar: Jo jag tänkte på det när jag såg filmen och ska verkligen träna mycket på sitsen och överlivet.
Emma Willgård

2013-04-04 @ 09:10:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0