MY HORSE IS A-M-A-Z-I-N-G

Red markarbetes lektion idag för Maria. Han var ruggigt fin kan jag säga, han är lite stel i höger sida fortfarande så när vi skulle galoppera över bommar och bockar i vänstervarv skjuter han ut bogen och blir jätte stark. Men det är bara att jobba på för det blir bättre och bättre hela tiden, och det är verkligen det enda jag kan klaga på. I slutet skulle vi hoppa först på böjt spår och variera galoppsprång över bockar och sen på rakt spår. På raktspår och i höger varv på volt gick bäst. På det böjda spåret red jag mellan 3-5 galoppsprång och på rakt spår där det var ca 21 m red jag på mellan 3-10 steg. När jag red på 3 var det nästan lite farligt fort när jag red i kurvorna innan och efter men som tur var så fick jag koll på läget innan vi välte, och 10 steg var inget problem heller, om jag hade fått pröva igen hade jag säkert fått in något eller ett par till. Det visar verkligen hur fin och lätt han är att korrigera och hur bra han lyssnar på mig. Efter det här passet rann det svett från både mig och honom, han var dock värst. Därför fick jag spola av honom efter, det har jag heller aldrig prövat innan men det gick super bra det också, hästen slutar aldrig att förvåna mig. Eftersom det gick så bra så kommer han få en dusch men schamponering innan den stora dagen på lördag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0