woops!

Sorry sorry sorry!! Har inte haft ork att blogga... Sammanfattar dagarna lite smått.
 
I fredags kom som sagt sadelprovare till Goldfever och vi provade lite olika sadlar och jag fick pröva rida i alla. Det slutade med att vi köpte en Equipesadel, jag tror att det är en expression special, dvs med kalvskin. 
 
 
På kvällen va jag på fest på solsidan och hade det skoj. Dock så sov vi inget på natten utan när jag och isa åkte hem så var vi väldigt trötta. Somnade direkt när mamma hade kört Isa till täby. Vaknade några timmar senare och åkte till stallet där jag red ut och mamma fixade i stallet. Det var första gången jag red ut på honom och jag gjorde det själv så tog jag det lugnt och skrittade där jag visste att det kunde hända lite saker han kunde titta på. Men varken bron över tågen eller tunneln under tågen reagerade han ingenting på fastän det kom tåg precis innan. Motorvägen i början var heller inget problem, det han tittade mest på var stenar. Eftersom han inte har några broddhål och det var väldigt isigt i slutet så fick jag hoppa av och gå sista biten. 
 
När jag kom hem så var jag ensam hemma hela kvällen så jag sov efter stallet fram tills klockan var halv 9 ungefär. Då blev det sista delen av fångarna på fortet och sen Gossip girl marathon hela kvällen/natten. 
 
I söndags red jag ett markarbetes pass i ridhuset och då visade han inte sina starkaste sidor kan jag meddela. Jag ställde också en del krav på honom då han inte riktigt gjorde som jag ville, men dem dagarna ska vi också ha. I slutet var han fin iallafall. 
 
I måndags var det första dressyr lektionen och satan i gatan va duktig han var. Red honom väldigt lugn och med låg form för att han skulle slappna av och det var som att sitta på en helt annan häst. Han var lite stel i sidorna fortfarande men inte alls som i söndags då han knappt kunde forma sig runt innerskänkeln över galoppbommar på volt. Han fick mängder med beröm från Lena och hon sa att han till och med var finare än Prince i dressyren. Vilken goldpojke jag har skaffat mig. 
 
Fortsatte tisdagen med en markarbetes lektion för maria då jag kunde få ännu mer hjälp med hur jag ska rida honom för att få bästa resultat och riktigt få honom lösgjord i sidorna. Det som var värst där tyckte han var att hoppa över några kryss på en liten volt då det verkligen gällde att ha honom runt innerskänkeln utan att han skulle skjuta ut bogen. Fick tänka öppna i sprången och då blev det mycket bättre. Slutade med en lite bana bla över en "orm" på medellinjen. Då var han väldigt fin, man märkte dock att han var väldigt trött hela passet. 
 
 
 
Idag var det hoppträning som vanligt på onsdagar och jag har verkligen en kanon häst. Sjukligt fin var han och exakt allt stämde. Råkade ta bort något språng här och där på vissa linjer men det var mest jag som inte rättade till. Men hästen alltså vilken perfektion det var, hela tiden, hoppade med grym teknik, hade ett grymt temprament, lyssnade grymt bra både fram och tillbaka när det behövdes. Jag avslutade med att hoppa en bana på ungefär 1,15 och råkade riva ut ur kombinationen då det gick lite fort, men annars var han inte i ett hinder. Även där tog jag bort ett galoppsprång här och där så han blev lite lång, men fick sen korrigera och då blev det mycket bättre.
 
Film på sista rundorna kommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0