Trim på banan

Idag blev det ett väldigt välbehövligt trim pass på ridbanan. Red mycket skänkelvikningar och sidvertsrörelser. Duktig var han men man märkte på honom att det var ett tag sen, har bara ridit ut osv. de senaste 4 dagarna så det kanske inte var så konstigt. Kör på ett liknande pass imorgon så är han troligtvis mjuk och fin som han brukar vara. När jag inte har ridit dressyr på ett tag så blir hans galopp nästan lite stapplig, men efter några mjuk görande varv i låg form brukar det försvinna. Första gången jag kände det trodde jag verkligen att han var halt, men nu har jag vant mig och eftersom det försvinner efter ett litet tag så är det inget att bry sig om.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0