Himla fin häst jag har

Red dressyr idag, inte lektion då Lena är i England. Hade graman och en väldigt arbetsvillig häst, första halvan av passt jobbade jag mycket öppnor slutor och skänkelvikningar för att få honom lös och fin och samtidigt jobba med min egna sits. Andra halvan av passet red jag utan stigbyglar och red honom rak på medellinjen för att få honom att spåra, jag tog också upp honom lite i formen och kortade galoppen. 
 
Han var dunder fin och hängde inte alls mycket i vänstertygeln, det tar sig verkligen bättre och bättre för varje dag. Jag är en väldigt stolt ägare och ryttare till denna kanonhäst. 
 
Idag invigde jag även pannbandet, strumpor och fleecen jag köpte i globen. Allt satt som en smäck och blev mycket fint tillsammans. 
 
 
Den finaste av de alla ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0