Dagens ridpass

Började med att skritta ut en bit runt området och visa honom lite. Mamma tog lite bilder och jag kan säga att jag har skaffat ännu en fotogenisk häst. Han är så vacker, men jag tror som sagt att jag ändå tycker prins hade finare huvud. Jag gick sen in i ridhuset och red. I början var han lite spänd och tittade lite. Jag fortsatte bara rida på, prövade göra lite öppnor och skänkelvikningar men dem var ingen höjdare kan jag säga. Men han lugnade ner sig och jobbade riktigt bra. Galopp minskningarna var också jobbigt, så det behöver vi också jobba på. Han blir lätt lite lång och det går lite fort så det gäller verkligen att hålla i och korta upp honom. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0