Ridit en häst och klippt en annan

Red ut en lugn runda på Gunde idag, mycket skritt och trav och några galoppsprång blev det. Jag var ute i ca 30 min och han var väldigt pigg och glad. Han skötte sig mycket bra som vanligt. 
 
När jag kom tillbaka hade Lisa kommit till stallet och jag hade lovat att klippa hennes Alfons idag. Han är en riktig bjässe häst på typ 1,80, det är tur att han är så snäll som han är. Även att klippa var han snäll att göra, det är alltid svårt att veta när det är en ny häst. Han får nog pris för den snällaste jag klippt såhär långt. Jag har bara haft maskinen i ca 1 månad och det här var tredje hästen jag klippt. Jag tänkte ge mig på mitt lilla odjur någon dag också, förra gången när Sofia klippte var han inte så jätte bekväm med det. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0