Stolpe ut

Vi har haft en kanon helg i gävle, dock utan 3G därför ingen uppdatering här. Tävlingsmässigt har jag och Gunde gjort riktiga kanon rundor, dock stolpe ut hela tiden. 4 fel i alla klasser. 
 
Fredag 1,20: Red en lugn fin runda för att få känna på anläggningen, kom lite nära på ett räcke så det petades ner. Det syns knappt på filmen. Han var otroligt stark så jag fick jobba ordentligt men han hoppade super. 
 
Lördag 1,20: Han var mycket lugnare och hoppade bättre denna dag. Felfri grundomgång och sen mot första i omhoppningen som var en oxer in i kombination kom vi lite nära och tog med bommen i uppsprånget. Fortsatte att rida på och fick en bra tid. Dock så petades vi ut från placering av näst sista ryttaren typ. Surt. 
 
Lördag 1,30: Mot första hindret hände det något på läktaren så han blev lite spänd bytte till korsgalopp och sen tillbaka till rätt, men vi hamnade ur rytm och kom då lite nära och tog med fram bommen även denna gång. Annars var rundan HELT perfekt. Som Anna Salin sa när jag hade gått i mål, så jävla onödigt. Deet var det verkligen. Usch, jag stör mig något enormt på det nedslaget.
 
Söndag 1,25: En klockren runda med snäva men bra svängar. Han hoppade super bra. Det kändes super och studsade fint över alla hinder. Mot sista tänkte jag att jag skulle ta bort ett galoppsprång, det lyckades jag med men frambommen följde med, han blev helt enkelt för flack. Kan även berätta att jag var 2 sekunder snabbare än den som vann så jag hade ju haft tid att ta ett till galoppsprång. 
 
Filmer kommer imorgon.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0