Afrika

Nu under jul och nyår var min familj och två till familjer iväg till tanzania och zanzibar i två veckor. Vi började med safari i tanzanina i ca 5 dagar innan vi åkte till paradiset zanzibar. 
 
När vi var på safarit åkte vår grupp runt i två jeepar och kollade på djur på olika ställen. Vi bodde i olika lodger på nätterna så att ibland när man vaknade på morgonen kunde man titta ut och så stog det en elefant en bit bort. Vi bodde verkligen med djuren i naturen, helt sjukt coolt. På några av lodgerna fanns det inte ens el så då fick man klara sig med enbart ficklampa. Det var en intressant vecka och väldigt jobbigt att klara sig utan internet och kontakt med omvärlden men det var nog bara nyttigt för mig.
 
Under den veckan fick vi iallafall se mängder med coola djur. Hade med min kamera så fotade massor, tänkte lägga ut lite olika bildbomber. Delar upp djurvis, eller de djuren jag fick många fina bilder på får egna och resten kan jag lägga i en bunt. 
 
 
Under safari veckan levde vi bush-life dvs. ingen brydde sig typ on hur vi såg ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0