Lycklig häst

Idag red jag med på framridningen till en hoppträning för att ens kunna rida i ridhuset. Framridningen bestod av trav- och galoppbommar på volt och sen lite öppna och någon skänkelvikning och lite sånt. Gunde höll sig lugn så länge det var trav men i galoppen undrar jag om han nästan inte var mer i luften än på marken. Har nog aldrig suttit på en så glad häst, han hade ju inte sätt bommar på ca 1,5 månad. Hela jag blev lycklig, han visar verkligen att han tycker att det är sååå roligt att hoppa, precis som jag. 
 
Under tiden han höll på och knasade runt så försökte jag känna lite på honom och h*lvete vad stel han var. Jag sa det till Lena och hon sa att jag skulle rida med graman lite framöver så jag får honom låg och rund, han tycker det är så kul att jobba just nu så han har lite koncentrationssvårigheter. På dagarna går han bara 45 min i skritten på morgonen innan han står i en ruta till kl 13 då han går in. Han råkade nämligen sträcka halsen innan så han nästan såg halt ut, han brukar springa runt massor i hagen så vi antar att det kommer därifrån. Nu sätter jag därför igång honom för andra gången på mindre än en månad. Därför får han gå i ruta till han nästan är helt igång innan han får komma ut i vanliga hagen igen, vi tänkte släppa ut honom där i helgen. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0