En sån där dag efter hoppning

Idag är det endast chillridning på Gundes schema. Dagen efter jag hoppat brukar dem aldrig vila helt utan ridas ut eller skrittas barbacka. Vad det blir beror helt enkelt på hur näst kommande dag ser ut. Nu har jag inget planerat med honom fören på söndag då det är dressyrträning för Maria, så idag kan han få ridas ut en sväng.
 
Jag kan också erkänna att jag är väldigt dålig med att linimenta osv. på ansträngda ställen efter träning. Dock så verkar mina hästar klara av att träna och tävla på den nivån jag gör iallafall utan att skada sig. Om jag gör något med hästarna efter tävling så är det att slänga på BoT täcket efter att dem är avsköljda. Var mycket bättre på att använda BoT skydd tidigare men det är en sån sak som liksom bara glidit ut i sanden med tiden. Innan la jag även på spikmatta på Gunde innan jag gjorde iordning inför en start så att han fick värma på hans rygg lite extra, jag tycker inte att han har hoppat sämre sen jag slutade utan använt ryggen på samma sätt. 
 
En sak som jag underhåller hästarna med är massage, har en massör som kommer ut och går igenom hästarna som en extra check, lite njutning för dem och båda bara älskar det. Brukar försöka ha en massage tid mellan två stora tävlingar eller om det helt enkelt har gått för lång tid sedan sist, underfär var 6e vecka brukar vi satsa på om jag inte tycker dem känns ovanligt stela eller konstiga någonstans. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0