Genrep nr 2

Idag hade jag och Gunde vårt andra genrep inför Falsterbo, det var då vattenhoppning, mur och samma linje med tre räcken som jag hoppade för Lotta i onsdags. I början var han väldigt spänd och var inte alls med i matchen, men desto längre in i passet jag kom desto bättre blev det. Han hoppade vattnet på första försöket och även mur. Han har ju hoppat vatten tidigare på tävling, senast var nog på SM för typ exakt ett år sen. Tränade hemma en gång innan i våras inför Sundbyholm. Enda gången det kommit på tävling i år var på Runsten i Young rider Grand prixen, men den fick Roffe äran att gå. Vi slutade passet med att rida över dem tre räckena på max 80 cm i någolunda låg rund form vilket är precis så han behöver jobba. Trycket finns det ofta för mycket av när han taggar till så det är lugnet han behöver jobba med, precis tvärtemot Roffe som man behöver jobba upp trycket på och tagga till lite mer. 
 
Roffe fick sig en ordentlig genomkörare idag, han var inte i närheten av så fin som han var i onsdags men efter lite om och men gick han galoppslutor i båda varven, förvändgalopp, byten, öppnor, skänkelvikningar och allt däremellan. Tog väl närmare en timme att få igenom honom så nu hoppas jag att det lönar sig när han ska ridas kommande dagar. 
 
Imorgon är det en uteritt tidigt på morgonen innan hettan kommer. Jag, Matilda och Bellan skulle ta varsin häst, tror Bellan ville rida Roffe vilket är lyx i denna värme att bli av med en häst och han är ju så himla snäll så det går säkert super. 
 
 
Ett stycke lökig Gunde efter dagens pass

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0