Packandet pågår och ångesten kommer samtidigt

Nu håller jag på att packa för fulla muggar. Har inte börjat hemma ännu men i stallet är två av tre skåp i stort sätt tömda. I det tredje skåpet är det mest skräp eller sånt som inte används så det ska bara ner i ikea påsar och hem hit. Jag måste också bestämma vilka av alla täcken som ska med ner nu och vilka jag kan ta ner senare i höst om jag åker hem någon gång eller om mamma kommer ner och hälsar på. Kan också meddela att jag har väldigt mycket grejer, men ändå så är det inte mer än några säckar som inte används, har hittils hittat en grej som jag kan slänga och det är ett täcke som jag fick av en tjej för flera år sedan som bara har legat. 
 
Börjar få riktig ångest inför denna flytt, att lämna alla mina underbara vänner här hemma tar verkligen emot. Jag tycker om dem så himla mycket och jag har så kul med dem. Har varit iväg nu två kvällar i helgen och haft hur kul som helst, krogen med Emma och Matilda i fredags där vi drack skumpa så att det sprutade ut ur öronen och en mysig chillkväll med drinkar i lördags med Nicole, Jennifer och några till. Att jag inte kommer kunna träffa dem på det sättet framöver är det som känns jobbigt. Detta är tjejer jag träffat varje dag i flera år och jag bara lämnar dem. Samtidigt så har jag alltid drömt om att bo i Skåne och jobba med fina hästar och att rida så det känns helt rätt att göra detta. Tror jag kommer vänja mig fort med min nya tillvaro på Stall Karupslund där jag är säker på att jag kommer skaffa nya vänner fortare än snabbt. Som tur är så flyttar min käre Amalia till Lund i höst och jag har flera andra som också flyttar till Skåne i höst så det blir super kul, trots att jag ställer in mig på att jobba 6 dagar i veckan och ligga däckad i sängen den sjunde för att jag är så trött. 
 
 
Det känns bra att jag har med mig mina hjärtan iallafall, att lämna dem i samma veva hade varit omöjligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0