Så fina hästar jag har

Gunde hoppade som sagt för Lotta ikväll och var klockren från början till slut. Lite studsig i vänster men inte så att det påverkade jätte mycket när man väl är framme vid hindret. Hoppade en linje med tre räcken rakt fram med först fyra galoppsprång mellan varje och på högre höjd tre. Sen red vi även en "dogleg" med räcke-oxer 6 språng, tog ut vägen lite för mycket i början och fick in 7 språng men sen även 6 språng och klockrent. Vi hade även en kombination som jag hoppade igenom. Avslutade med en bana på 1,30-1,35 klockrent och efter det blir man glad när Lotta säger att det var längesen hon såg honom hoppa så bra genom ryggen som han gjorde nu. Han har verkligen kännts tipptopp nu sista tiden och han är verkligen en njutning att sitta på. Himla snällt av Lotta också att åka hela vägen från Gävle ner till mig för att ha en träning bara, är så tacksam att jag har henne som backar upp och hjälper mig hela tiden.
 
Roffe trimmade jag sen i kvällssolen och han satte inte en hov fel. Red lite förvändgalopp i båda varven och det fanns inte ett läge där det kändes som han skulle byta. Gjorde även lite travökningar och han sträcker ut så fint och behåller verkligen sin runda form hela tiden. Han har kommit lite i andra hand nu de senaste dagarna och fått vila en hel del. Jag tror dock det är bra för honom med lite sommarlov så att han får bearbeta allt kroppen varit med om senaste året och våren. Lite tråkigt dock att inte tävla honom nu när han är så fin som han är och verkligen börjar landa i 1,40 klasser mera. Han har verkligen utvecklats enormt sen han kom till mig för 10 månader sen och knappt orkade galoppera ett varv på en volt eller längs staketet. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0