Skara hästsport ridbyxor

Köpte ett par av skaras egna ridbyxor i Falsterbo, hade inga höga förväntningar alls utan dem var mest billiga och verkade ha ett skönt och stretchigt tyg. 
 
Nu har jag använt dem sen dess och JAG ÄLSKAR DEM!
 
Jag orkade aldrig testa byxorna där utan bara köpte dem utan för jag vet att jag är en normal 38 i de flesta ridbyxor. Dem sitter som en smäck, har nog aldrig haft ett par ridbyxor som suttit så bra och tajt över hela benen, alla andra blir alltid pösiga över knäna. Dessa har inte heller någon kardborreknäppning utan det är i stort sätt springbyxben halva vaderna och nedåt. Jag tycker även att fickorna fram är väldigt stora och bra så att man verkligen får ner telefonen utan att den klämmer i ljumsken, ett extra plus med dragkedjor så att den inte kan ramla ut. 
 
Än så länge har dem inte gått sönder heller, utan är som när jag köpte dem. Jag brukar ha problem med att sömmarna vid knäna oftast går sönder på direkten om byxorna bara är tygskodda vid knäna vilket dessa är. Mina nya Kingsland som mamma köpte någon vecka innan Falsterbo gick sönder när jag använde dem tredje gången och stretchtyget längst ner på Kingsland byxorna är alldeles för uttöjda redan från början så att dem knögglar och blir osköna iallafall.
 
Dessa från Skara kostade 500 kr och dem är helt klart värda varenda krona, om man jämför dem med dem nya från Kingsland som kostar 1700 kr undrar man vad det är man egentligen betalar för. Jag tycker Kingsland ofta tar alldeles för mycket betalt för deras grejer, men dem verkar ju kunna det eftersom alla köper deras grejer iallafall. Jag kommer säkert fortsätta köpa Kingsland iallafall för att deras grejer är så snygga, men kommer säkert komplettera med skara ridbyxor att ha hemma eller senare på jobbet.
 
STOR HISS FÖR SKARA
STOR DISS FÖR KINGSLAND
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0