Dagens ridpass

Trimmade båda prinsarna på ridbanan ca 30-45 min var. Roffe gick bara vanligt jobb med öppnor, skänkelvikningar osv. mycket galoppjobb och som vanligt var han fin och duktig. Lite seg bara men efter några tillsägelser och nått bocksprång så jobbade han på fint. Han fick även träna lite omhoppningssvängar över små bockar, han börjar bli riktigt bra på det nu. 
 
Gunde va spänd till en början så jag gick och satte på en graman, efter det gick han som en stjärna. Red även honom över bockarna och tänkte hela tiden på att han inte skulle dra iväg och skena över "hindret" utan vänta på att det skulle komma till honom. Så fort jag märkte att han höll på att dra iväg la jag en volt innan hindret. Vi gjorde samma sak på dressyrträningen för Maria förra veckan så han visste precis vad han skulle göra och han gjorde det med bravür. Avslutade med att rida förvändgalopp i båda varven och det satt som en smäck, inte en enda gång bytte han. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0