Gårdagens ridpass

Igår red jag ut på båda mina killar, red bort till några backar som ligger i närheten av anläggningen brevid vår. Dem fick då galoppera två vändor upp för alla backar och sedan skritta tillbaka ner. Gunde va pigg som vanligt, tror det var tur att jag red ensam annars hade han nog ballat ur totalt, men han ger mig ett otroligt leende på läpparna. Jag kan garva så att jag gråter på den hästen bara för att han är så lycklig så att han knappt kan hålla sig i skinnet. 
 
Roffe som i vanliga fall kan vara ganska seg i sig själv och inte riktigt vet vart han har sina långa ben tyckte det var väldigt kul han också. Han gjorde till och med ett litet glädje språng när jag travade fram på slingan vid vårt stall och hetsade till ordenligt varje gång jag vände nedanför en av backarna sen. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0