Resultat Lidköping Gunde

1,20 fredag: Väldigt stel på framridningen och framhoppningen som var i vänster varv vilket är hans svåra gjorde honom väldigt studsig och tryckte jag på framåt blev han nästan lite flack. Gick in på banan för att göra en bra runda, la dock in 6 mellan 2-3-4 där det egentligen skulle vara 5. Svängde inte lika snävt på honom som på roffe men red ändå samma vägar. Det blev en felfri ritt och en 5e plats. 
 
 
1,20 lördag: Hade samma plan som dagen innan, hade trimmat på kvällen innan så han var väldigt mycket finare på framridningen och framhoppningen. Red en i stort sätt klockren runda och i omhoppningen gasade jag inte jätte mycket men svängde lite snävare istället. Han var felfri och kom 4a.
 
 
 
1,30 söndag: Trimmade innan på morgonen och han var efter det väldigt fin. Hade inga förväntningar på denna runda utan hade varit nöjd om jag fått 4 eller 8 fel. Rider 1-2 och det känns bra vänder upp en inte allt för tajt sväng på trean och linjen efter känns bra. Vänder upp på 6an inte en läng sväng och inte en jätte tajt, rider in i 7a-7b och svänger ganska fort efter och 8an står vid väggen så jag vänder upp ganska tajt och fortsätter på 7 galoppsprång in i 9a-9b men inte förfort eftersom det var där jag fick nedslaget på roffe. Vänder sen så fort jag landat upp mot 10an. Går i mål felfritt och in på 3dje plats, whuuut??? jag hade ju inte varit så snabb med tanke på vilka ekipage det var som låg i toppen, men hur bra är inte min älskade trotjänare. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0