Resultat Lidköping Romulus

1,20 fredag: Roffe fick börja med en 1,20 för att gå in stabilt och få bra självförtroende inför nästa klass. Han var inte jätte fin när jag red fram utan ganska stel och inte helt lydig och så med på noterna som jag vill ha honom. Hoppade gjorde han såklart bra men det var inte heller dem där riktiga rackarbajsar sprången som han gör ibland. Gick iaf in på banan och gjorde en felfri grund, i omhoppningen tog jag bort ett galoppsprång på första linjen som va en dogleg. Hoppade oxern ut från linjen snett så jag kunde vända upp en tajt sväng på nästa oxer som var en tillbaka sväng, kom dock lite nära och jag var inte helt upprätt så han fick tyvärr med sig frambommen där. Annars skötte han resten bra. 
 
 
1,30 lördag: Finare på framhoppningen och jag tryckte in lite mer tryck än vad han haft dagen innan och de två sista sprången blev riktigt fina så då kändes det bra inför banan. Gick in för att göra en bra runda men inte rida för att vinna utan framförallt vara felfri och få det sista kvalet till 1,40. Red enligt planerna, dock var han i några i början men hoppade bättre och bättre hela tiden. När vi gått i mål säger speakern att jag missade med 5 hundradelar, mamma trodde då att jag fått tidsfel men tydligen var jag bara 5 hundradelar från den som ledde. Låg sedan tvåa fram till de 5 sista ekipagen och såklart gick 4 av dem in framför oss så vi slutade sedan på en 6e plats. Han är så fin, kvalad 1,40 på sina 3 första 1,30.
 
 
1,30 söndag: Fin på framhoppningen då och fick upp riktigt bra tryck i galoppen och hoppade några riktigt fina språng innan jag gick in på banan. Inne på banan blev han väldigt hetsig och spänd. Hoppade bra hela tiden men inte riktigt lika fint som på lördagen, jag prövade även att rida lite tajtare svängar än vad jag gjort tidigare på honom i 1,30 och han gjorde det riktigt bra. Kom tyvärr för snabbt in i sista kombinationen så då rev han b hindret, han blev nog lite störd av att jag började svänga redan i luften till sita hindret. Dock så var vi snabbast av alla så det var ett riktigt surt nedslag, men jag tar på mig det helt och hållet.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0