Romulus

 
Romulus är en valack född 2007 e.castillo u. roma ue. loxley ee. carolus.
 
Roffe köpte jag i slutet av förra sommaren efter att jag hade jobbat 6 veckor på stall karupslund. Direkt när jag hoppade upp på honom första dagen jag var där så kände jag hur luftig galopp han hade och tänkte direkt på hur högt han borde kunna hoppa, jag red alltså ut på honom när jag först fastnade. Red honom sedan så fort jag fick chansen och såg honom sedan bli hoppad av Magnus som äger stallet. Han hoppade med lätthet runt några hinder på 1,45 och 1,50 och det såg sååå lätt ut. Jag kunde sedan inte sluta tänka på de fantastiska sprången så jag ringde desperat till mamma och berättade att jag hade hittat en häst som jag MÅSTE ha. Hon sa bestämt nej, såklart, men envis som jag är så kom jag på tillsammans med de andra tjejerna i stallet mängder av argument till att få köpa honom och efter mycket om och men så blev han efter sommaren en Stockholms bo. 
 
När jag köpte Romulus hade han gått ett fåtal 1,20 avd.b med bra resultat men utan någon nolla. Hela hösten och vintern har jag sedan jobbat med att kunna korta ihop honom och sätta tryck i honom - alltså styrka. I höstas kvalade vi 1,30 efter felfria rundor i 1,20 och 1,25. Nu har vi startat några få 1,40 med väldigt bra resultat och en nolla.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0